אתם מפספסים 20% מאוכלוסית המדינה בקמפיינים שלכם! חשיבות הפרסום למגזר הערבי

איך להשקיע נכון בשיווק ופרסום למגזר הערבי

האוכלוסיה הערבית בישראל בעלת מאפיינים תרבותיים ולשוניים ייחודיים. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ערבים אזרחי ישראל מונים כ-1.9 מיליון. כ-21% מהאוכלוסייה! זה הופך את האוכלוסייה הערבית לקבוצת צרכנים גדולה וחשובה לעסקים רבים. גורם מרכזי אחד שיש לזכור בעת פרסום למגזר הערבי הוא חשיבות השפה. ערבית היא השפה הרשמית של האוכלוסייה הערבית בישראל, וערבים ישראלים רבים עשויים שלא לדבר עברית שוטפת. לכן, חיוני לקיים קמפיינים פרסומיים המכוונים לקהל זה בערבית, ולא בעברית או באנגלית..

מדוע כדאי להשקיע בפרסום לעולם הערבי?

שיקול חשוב בעת פרסום למגזר הערבי בישראל הוא ההקשר התרבותי. התרבות הערבית בישראל היא ייחודית ויש לה מסורת, מנהגים וערכים משלה. לדוגמה קהל דובר ערבית נוצרי שונה בתרבות שלו מדוברי ערבית מוסלמים. דוברי ערבית תושבי הצפון שונים בתפיסה הצרכנית שלהם מתושבי המשולש, המרכז או הדרום. לכן אי אפשר להתייחס לדוברי הערבית בישראל כקבוצה אחת של קהל. פרסומות צריכות לקחת בחשבון את הניואנסים הללו ולהתאים את המסר שלהן בהתאם כדי למשוך תשומת לב אמיתית. בנוסף, חיוני להימנע מכל חוסר רגישות תרבותית או מצג שווא שעלול לפגוע בקהל היעד מהמגזר. מעבר לכך, האוכלוסייה הערבית בישראל היא קבוצה מגוונת עם צרכים והעדפות שונות. לכן, חשוב לפלח קהלי יעד ספציפיים כדי ליצור קמפיינים פרסומיים יעילים יותר. פרסום למגזר הערבי בישראל או לקהל הערבי בעולם יכול להיות דרך יעילה ביותר להגיע לפלח שוק משמעותי ולעתים קרובות מתעלמים ממנו. על ידי התחשבות בגורמים התרבותיים והלשוניים הייחודיים של אוכלוסייה זו, עסקים יכולים ליצור קמפיינים פרסומיים המהדהדים את השוק הערבי ובנוסף גם להגדיל מכירות.

פרסום לעולם הערבי

הסכמי אברהם, שנחתמו ב-2020, פתחו הזדמנויות חדשות לעסקים לפרסם בעולם הערבי בכלל. ההסכמים יצרו מסגרת לנורמליזציה של היחסים בין ישראל לכמה מדינות ערביות, כולל איחוד האמירויות הערביות, בחריין, סודן ומרוקו. עידן חדש זה של שיתוף פעולה ונורמליזציה הביא לשינוי משמעותי בנוף הכלכלי והעסקי של האזור, ומספק הזדמנויות חדשות לעסקים להגיע לקהל הערבי. בנוסף, הנורמליזציה של היחסים בין ישראל למדינות ערב החתומות על ההסכמים יצרה הזדמנויות חדשות לשיתוף פעולה ושותפויות בין עסקים ישראלים וערבים. השקעות רבות, מיזמים משותפים ושותפויות יכולים לספק לעסקים גישה לשווקים וללקוחות חדשים, ופרסום יכול להיות כלי יעיל לקידום שותפויות ושיתופי פעולה אלו. הסכמי אברהם יצרו הזדמנויות חדשות לעסקים לפרסם לעולם הערבי. נורמליזציה של היחסים בין ישראל למדינות ערב החתומות על ההסכמים פתחה שווקים חדשים, יצרה הזדמנויות לסחר ושיתוף פעולה חוצי גבולות והגבירה את התיירות בין ישראל למדינות אלו. על ידי ניצול הזדמנויות אלו ויצירת קמפיינים פרסומיים המותאמים לקהל הערבי, עסקים יכולים לבסס את המותגים שלהם ולהרחיב את בסיס הלקוחות שלהם בעולם הערבי. עסקים בתחומים שונים יכולים ליהנות מפרסום ממוקד ונכון לעולם הערבי כמו: תחום השקעות ונדל"ן, תיירות, רפואה אסתטית ועוד תחומים רבים.

ערוצי שיווק מובילים למגזר הערבי בישראל ולעולם הערבי בכלל

בכל הנוגע לפרסום לדוברי ערבית, ישנם מספר ערוצים בהם ניתן להגיע לקהל זה בצורה יעילה:

  • ערוצים דיגיטליים: בעולם הערבי יש שיעור גבוה של שימוש באינטרנט, במיוחד בקרב הדורות הצעירים. לכן, פרסום דיגיטלי יכול להיות דרך יעילה להגיע לקהלים ערביים. זה יכול לכלול פרסום במדיה חברתית כמו פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, לינקדאין. במדינות ערביות נפוץ יותר השימוש ברשתות טוויטר וסנאפצ'ט יותר מאשר בארץ. דרך נוספת היא פרסום מודעות באנרים ברשת הפרסום של גוגל או רשתות פרסום נוספות, שיווק במנועי חיפוש ופרסום במובייל.
  • פרסום ביוטיוב: הקהל הערבי הוא צרכן כבד של יוטיוב ולכן פרסום סרטונים ביוטיוב עם התמקדות בערוצים הרלוונטים יכול להיות יעיל במיוחד עבור חשיפה העסק/המותג.
  • אתרי אינטרנט ומגזינים דיגיטליים: בארץ ישנם כמה אתרים מובילים שניתן לפרסם בהם באנרים וכתבות תוכן כמו: פאנט, כל אלערב, אלסונארה, בוקרא ועוד.
  • ערוצי רדיו: רדיו הוא ערוץ מדיה פופולרי נוסף בעולם הערבי, במיוחד בקרב דורות מבוגרים שאולי אינם מתמצאים בדיגיטל. פרסום בתחנות רדיו בשפה הערבית יכול להיות דרך חסכונית להגיע לקהל זה. ערוץ הרדיו הנפוץ ביותר בישראל הוא רדיו אלשמס.
  • ערוצי טלוויזיה: הטלוויזיה היא אחד מערוצי המדיה הפופולריים ביותר בעולם הערבי, ויש ערוצי טלוויזיה רבים בשפה הערבית שעסקים יכולים לפרסם בהם. ערוצים אלה כוללים רשתות חדשות, ערוצי בידור וערוצי לייף סטייל. פרסום בטלוויזיה יכול להיות יעיל במיוחד עבור עסקים שרוצים להגיע לקהל רחב. בישראל אין ערוצי טלוויזיה רבים המכוונים לקהל הערבי, ישנו ערוץ השייך לקבוצת פאנט. לעסקים הפונים לקהל בינלאומי ניתן לפרסם בהמון ערוצי טלוויזיה במדינות הערביות.
  • עיתונים ומגזינים מודפסים: עיתונים ומגזינים בשפה הערבית עדיין נקראים באופן נרחב בעולם הערבי ויכולים להיות דרך מצוינת להגיע לקהלי יעד ספציפיים, כגון אנשי עסקים, נשים או חובבי ספורט.
  • פרסום בשלטי חוצות: שלטי חוצות, פוסטרים וצורות אחרות של פרסום חוצות יכולים להיות יעילים גם בעולם הערבי, במיוחד באזורים עירוניים שבהם יש תנועה כבדה ברגל או תנועת כלי רכב. אלה יכולים להיות יעילים במיוחד עבור עסקים שרוצים לבסס את המותג שלהם או לקדם מוצר או שירות ספציפיים.

לסיכום

ישנם ערוצים רבים שבהם עסקים יכולים להשתמש כדי לפרסם לדוברים ערבים. באמצעות בחירת הערוצים הנכונים והתאמת קמפיינים פרסומיים למאפיינים התרבותיים והלשוניים הייחודיים של קהל זה, עסקים יכולים להגיע ביעילות לשוק הערבי ולבסס את המותגים שלהם בפלח שוק חשוב וצומח זה.
רוצה לחשוף את העסק שלך לעוד 1.9 מיליון אנשים? פנה אלינו עוד היום!

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

דילוג לתוכן