האם יש שעות אידאליות לפרסום ברשתות חברתיות?
בין אם אתם מקצועני פרסום ברשתות חברתיות שעובדים עם עשרות לקוחות ורוצים לבנות קהל עוקבים נאמן ובין אם אתם בעלי עסק קטן שרק רוצים לקבל חשיפה ולהגדיל את מעגל הלקוחות שלהם – כנראה שיצא לכם לתהות מתי הכי כדאי לכם לפרסם פוסטים בפייסבוק ובאינסטגרם.
באילו שעות תקבלו יותר לייקים? באילו ימים עדיף לא להעלות את הפוסטים שלכם? מתי כולם הולכים לישון ומשאירים אתכם לבד, חסרי לייקים?
שאלות אלו יכולות להיות מהותיות בניהול מדיה חברתית, וזאת מהסיבה שהתשובות להן עלולות להיות ההבדל בין עמוד מצליח לבין עמוד כושל.
הפעם, החלטנו לבדוק האם באמת קיימות שעות אפקטיביות ועדיפות להעלאת פוסטים ברשתות החברתיות, ונתמקד באלו שפופולריות יותר בישראל – פייסבוק ואינסטגרם.
בשביל לקבל תשובה מבוססת, נסתכל על מה שהמומחים אומרים בנושא ועל המגמות עליהן המחקרים מצביעים.
מה המומחים אומרים?
האם קיימות שעות עדיפות לפרסום בפייסבוק ובאינסטגרם?
אז… התשובה היא שכן, עם זאת – לא מדובר במדע מדוייק.
אבל לפני ההסתייגויות – בואו נתחיל עם הנתונים.
הנתונים שנראה לכם הם מתוך מחקר שביצעה חברת תוכנת הפרסום Sprout Social בארה"ב.
החברה ביצעה מחקר מרובה משתמשים בו היא חקרה ובדקה מה הם הימים הכי טובים לפרסום ברשתות חברתיות שונות, וגם כמובן, מה הן השעות האידיאליות לפרסום באותן רשתות חברתיות.
מתי לפרסם בפייסבוק?
על פי המחקר שביצעו ב-sproutsocial, הנה הימים והשעות הטובות והגרועות ביותר לפרסום בפייסבוק:
- היום הטוב יותר לפרסום בפייסבוק הוא יום רביעי
- היום הגרוע ביותר לפרסום בפייסבוק הוא יום ראשון
- השעות הכי טובות לפרסום הן בין 11 בבוקר לבין 1 בצהריים (כנראה שהרבהה אנשים מבזבזים את הפסקות הצהריים שלהם על גלילה בפייסבוק)
- השעות בהן קיים הכי הרבה Engagment (לייקים, תגובות ושיתופים) באופן עקבי הן בימי חול בין השעות 9 בבוקר ל-3 בצהריים
- השעות בהן קיים הכי פחות Engagment הן מוקדם בבוקר (לפני 7) ובשעות הערב, אחרי 17:00 בצהריים
שימו לב שאלו נתונים שנבדקו בארה"ב, בה סוף השבוע הוא משבת ועד ראשון, ולא משישי ועד שבת.
אם נתאים את ממצאי המחקר לישראל, היום הכי גרוע לפרסום יהיה יום שבת, והיום הטוב ביותר לפרסום עלול להיות שלישי, ולא רביעי.
מתי לפרסם באינסטגרם?
אויי אינסטגרם, כמה שאנחנו אוהבים אותך. אז מתי הכי טוב לפרסם באינסטוש לפי sproutsocial?
- כמו בפייסבוק – גם באינסטגרם נמצא שהיום הטוב ביותר לפרסום הוא יום רביעי
- השעות הכי טובות לפרסום באינסטגרם הן בשעה 11 בבוקר בימי רביעי ובין 10-11 בבוקר בימי שישי (בישראל אלו יהיו ימים שלישי וחמישי)
- השעות בהן קיים הכי הרבה Engagment באופן עקבי הן בין הימים שלישי לשישי בין השעות 10 בבוקר ל-3 בצהריים (או שני עד חמישי, בישראל)
- השעות בהן קיים הכי פחות Engagment הן בין 11 בלילה לבין 3 בבוקר
אם אתם רוצים להיכנס עמוק יותר אל תוך הנתונים, אנחנו ממליצים להיכנס אל תוך המחקר עצמו בו תמצאו הרבה יותר פרטים וסטטיסטיקות מעניינות – למקרה שזה מה שעושה לכם את זה.
קראו על פרסום העסק באינסטגרם ועל הדרכים להגדלת העוקבים בחשבון שלכם
אז האם עדיף לי לפרסם רק בשעות האלה?
הבעיה – יש גם מחקרים סותרים; הפתרון – לדבוק לעקרונות
דיברנו על מחקר אחד בלבד, אבל קיימים מחקרים דומים שבוצעו ומצאו תשובות קצת שונות.
כמו שאמרנו לפני כן – פרסום ברשתות חברתיות הוא לא מדע מדוייק. מה שעובד לעמוד אחד, לא יעבוד לאתר אחר, ומחקרים שונים יקבלו תוצאות שונות.
הפתרון שאנחנו מציעים הוא לעבוד לפי כללים גמישים (אך קבועים) שמיועדים לעזור לכם להשיג חשיפה מרבית. המטרה שלכם, בגדול, היא להעלות פוסטים כשהקהל שלכם נמצא ברשתות החברתיות.
אתם כמובן לא יודעים את לוח הזמנים המדוייק של כל העוקבים שלכם, אבל התחלה טובה תהיה לא להעלות פוסטים בלילה, כשרוב האנשים ישנים, ולא בבוקר ובערב כשהם מתארגנים לעבודה או לשינה.
העלאת פוסטים בשעות שהצגנו תהיה פתרון מעולה עבור רוב העמודים, מהסיבה הפשוטה שאלו שעות בהן האדם הממוצע יוצא להפסקת צהריים.
גם אם אלו לא השעות האידיאליות עבור כל עמוד ועבור כל קהל יעד, זה בטוח יותר טוב מלפרסם מתי שבא לכם או מתי שזכרתם להעלות פוסט.
תנו לנתונים של פייסבוק ואינסטגרם לעזור לכם
אם אתם מוכנים להשקיע קצת יותר בשביל להשיג תוצאות – אנחנו ממליצים שתבדקו בעצמכם מה עובד בעמוד שלכם.
למשך חודש לפחות, העלו פוסטים בשעות שונות ובימים שונים שקבעתם מראש. הקפידו להעלות 3-5 פוסטים בכל זמן שאתם רוצים לבחון כדי לוודא שהנתונים שלכם יהיו אמינים.
לאחר תקופת המבחן הזו, היכנסו ל"insights" של חשבון הפייסבוק או האינסטגרם שלכם והכניסו לטבלת אקסל את הנתונים של כל הפוסטים שהעלאתם.הכניסו את הנתונים הבאים:
- מספר הלייקים
- מספר התגובות
- מספר השיתופים
אם יש לכם עמוד גדול שבו כמות העוקבים עולה במהירות, חשוב למדוד את הנתונים האלו בכל כמה ימים ולהוסיף גם עמודה של כמות העוקבים שלכם כדי שתוכלו לוודא שההבדלים שאתם רואים בכמות התגובות או הלייקים לא נובעת מזה שכמות העוקבים עלתה.