משמעות הצבעים באתר העסק

מה המשמעות של הצבעים בעסק שלכם?

צבעים הם אחד הכלים העוצמתיים ביותר בבנית אתר מוצלח ויעיל לעסק.

שימוש בצבעים מיוחדים הוא תחום מרכזי ביצירת אסטרטגיה שיווקית אם זה בתכנון קמפיין שיווקי, יצירת פרסומת, בניית אתר או כל דבר בתחום השיווק הדיגיטלי שקשור בוויזואליות. בחירת הצבעים בבניית אתרי תדמית, מודעות פרסום, תמונות או כל דבר אחר, יכולה להיות ההבדל בין תגובה מסויימת לתגובה אחרת מצד הלקוחות.

הצבעים בהם אתם משתמשים אחראיים להשפעה על הצופה, ובחירת צבעים נכונה ואפקטיבית דורשת תכנון מוקפד ומדוייק. אבל למה הצבעים כל כך חשובים? מה כל צבע משדר ואיך תוכלו לשלב בין הצבעים בצורה אסתטית וזורמת? התשובה ממש בעוד שורה 😊

איך הצבעים משפיעים על תת המודע של האנשים?

אנחנו משתמשים בעיניים שלנו כדי לקלוט מידע מהעולם, את אותו מידע אנחנו מעבדים במוח שלנו, ולפי המסקנות שאנחנו מקבלים אנחנו פועלים, בוחרים בחירות ומרגישים רגשות. לכל דבר יש צבע, ולכן באופן טבעי המוח משייך צבעים לרגשות או סיטואציות, וכך יודע לפענח במהירות את מה שהוא קולט דרך העיניים.

באופן תת מודע, הצבעים משפיעים על הרגשות שלנו ועל הבחירות שלנו. צבע אחד יכול להניע אותנו לפעולה, וצבע אחר יכול להתפרש כאזהרה. לכל צבע יש השפעה אחרת על המוח שלנו, ואם ניקח את התחום של בניית אתרי תדמית לעסקים, זהו תחום שבו חייבים להבין באיזה צבע צריך להשתמש כדי ליצור את התדמית הנכונה.

שימוש נכון בצבעים:

בתחום של עיצוב אתרים ואפילו בתחום קידום אתרים SEO, חשוב מאוד לדעת איך להשתמש בכוח של הצבעים כדי לגרום לגולשים להרגיש ולפעול בצורה שתשרת את המטרה שלכם.

אז אילו רגשות צבעים מסויימים יצרו אצל הלקוחות שלכם, ואיך אפשר להשתמש בהם כדי לעזור לכם בתהליך של בניית אתרי תדמית?

  • אדום – משדר כוח, רגש, תשוקה, אינטנסיביות ואפילו אהבה, ויכול לעזור במיתוג עסקים קטנים בקרב קהל צעיר, אתרים שרוצים ליצור תשוקה או אתרים שרוצים לשדר אמינות וסמכותיות, לדוגמה, חברת קוקה קולה משתמשת בצבע האדום למיתוג החברה וחלק מהאסטרטגיה השיווקית שלה היא לחבר בין רגש ותשוקה בקרב צעירים על ידי הסלוגן "טעם החיים" התשוקה והרגש לחיים שמחים וכיפים יותר.
  • כחול – משדר אמינות, נאמנות, נוחות, רוגע, יושרה ובהירות, ויכול להתאים לאתרים שרוצים ליצור הרגשת שלווה.
  • ירוק – משדר רעננות, תקווה, החלמה, אמון, רוגע, צמיחה וגם, מן הסתם, מזכיר לנו כסף. הכנסת הצבע הירוק לאתר שלכם תעזור לכם ליצור אתר שנראה מוסרי וכנה.
  • סגול – משדר יוקרה, כוח, זוהר ואמביציה, ומתאים לאתרים שרוצים להיראות חזקים ואציליים.
  • כתום – משדר חום, התלהבות, הצלחה ונחישות, מתאים לאתרים שרוצים להראות דינמיות וחתירה קדימה.
  • צהוב – משדר שמחה, חיות, אנרגיה ואופטימיות, ומתאים לאתרים שרוצים לגרום להרגשה חיובית בקרב הגולשים.
  • שחור – משדר חוזק, מעוז, רצינות, אלגנטיות, דרמטיות ופורמליות, מתאים לאתרים שרוצים להראות רציניים, סמכותיים ויוקרתיים.

מסתבר שהפסיכולוגיה שלנו מורכבת יותר ממה שחשבנו! יש עוד הרבה צבעים כמובן, כאשר כל אחד משדר רגש אחר, ויש עוד הרבה מידע בנושא הזה.

איך לבחור את הצבעים הנכונים בתהליך בניית אתרי תדמית?

בתחומים כמו בניית אתרי תדמית, עיצוב אתרים ועיצוב חווית משתמש, בחירת הצבעים היא חלק חשוב מהתהליך. הנה כמה צעדים שאתם צריכים לבצע ושאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם כדי לדעת איך לבחור את הצבעים הנכונים לאתר שלכם.

  • שפת מותג – אם כבר יש לכם מותג קיים,  עם לוגו וקו עיצובי בסיסי, השתמשו בצבעים בהם השתמשתם בעבר כדי לשמור על שפת המותג שלכם, ובמקביל התחילו שימוש בצבעים אחרים שמחברים את הלקוחות שלכם לסלוגן או לחזון שלכם.
  • מה אתם רוצים לשדר? – כל צבע גורם לתגובה רגשית מסויימת, חשבו טוב טוב מה אתם רוצים שהאתר שלכם ישדר ואיזה רגש הוא ייצור אצל הגולשים.
  • התאימו את עצמכם לקהל –כל צבע יוצר אווירה שונה לחלוטין. אם נדע מי קהל היעד שלנו, נוכל לדעת אילו צבעים מתאימים לו, מרגשים אותו ומניעים אותו.

איך תמצאו שילובי צבעים טובים

כשרוצים לעצב אתרים עבור מיתוג עסקים קטנים, או גדולים, לא משתמשים בצבע אחד – אלא בשילוב של כמה צבעים יחד. אבל גם אם שני צבעים משדרים פחות או יותר את אותו הדבר, יכול להיות שהם פשוט לא ייראו טוב כשתשלבו אותם. למרות שזה אולי נראה בהתחלה כמו תחום מורכב מאוד ואין לכם מושג איך לשלב בין צבעים כדי ליצור אתר יפה, יש הרבה דרכים קלות למצוא שילובי צבעים שעובדים אחד עם השני מעולה.

ופה אנחנו רוצים לתת לכם טיפ חשוב שתוכלו להיעזר בו כשאתם מתלבטים איזה צבעים לשלב:

היכנסו לאתר פינטרסט ,חפשו שם Color Palletes ותמצאו המון דוגמאות שונות והרבה השראה לשילובי צבעים שמחמיאים אחד לשני.

או פשוט בדקו אתרים איכותיים של מתחרים שעוסקים בתחום שלכם ומנסים לשדר את אותו הדבר כמוכם, ותוכלו להבין אילו צבעים עובדים ביחד ולקבל השראה על ידי בחינת הבחירות שהם עשו.

אבל בסופו של דבר, הדרך הטובה ביותר היא פשוט להתנסות – שנו את הצבע של רקע האתר שלכם ותראו איך זה נראה. צבעו כפתורים באתר בצבעים שונים ונסו להבין אילו צבעים עובדים טוב יותר ופחות טוב בעזרת מבחני A/B, ובקשו חוות דעת בקבוצות בפייסבוק או ממקצוענים שעוסקים בתחום של בניית אתרי תדמית ודפי נחיתה.

הגיע הזמן לגדול! רוצה תור כזה בעסק שלך?

נשמח ללוות אותך בדרך להצלחה, רוצה שנשב לקפה?

חכה, מאמרים אלה יכולים לעניין אותך?

6 טעויות שאסור לכם לעשות במיתוג עסקי

מאגרי תמונות חינמיים לשימוש חופשי

דף פייסבוק עסקי VS חשבון פייסבוק פרטי

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

דילוג לתוכן